GoPro Hero 3 silver edition

Úvodní stránka Co máme v hangáru Fotky a povídání z modelářských akcí a setkání Co se děje v Klecanech a co je tam k vidění Vše možné, co se jinam nehodí


GoPro 3
IV 2013:
Ze zcela opačného konce kvalitativních i finančních žebříčků, než kamerky na předešlých stránkách, je sportovní kamera GoPro. Jde již o třetí generaci těchto, dnes už slavných, kamer. Tuto řadu tvoří kamery white, silver a black edition, přičemž ta poslední je nejvýkonnější a nejlépe vybavena. Můj exemplář je zlatá střední cesta - tedy GoPro Hero 3 Silver Edition. Nebudu unavovat opisováním technických dat, ta lze nalézt třeba zde.

GoPro 3
Kameru jsem připevnil na hřbet osvědčeného Iona. Jako držák jsem použil kulový kloub ze starého ministativu přišroubovaný na kus plastu uchyceného pod šrouby křídel. Kamera je ještě vložena do ochranného pouzdra. Použití pouzdra se posléze ukázalo jako velmi moudré, narozdíl od umístění a uchycení kamery. Ty gumy jsou tam jen proto, aby přidržovaly destičku na křídle, možná ani nebyly třeba. A šel jsem na start. Hned po odhození se projevila velmi malá účinnost výškovky - pravděpodobně se dostala do proudu zvířeného vzduchu za kamerou. Celou cestu jsem měl hodně nataženo. Čekal jsem, že odpor vzduchu bude díky velké ploše kamery letadlo spíše natahovat a já budu talčit. No nic, udělal jsem jeden okruh a šel na přistání. Nebylo nijak tvrdé, i když bylo celkem na rychlosti - bál jsem se přibrzdit, aby se Ion nesesypal. GoPro 3 Při dosednutí se zachoval velmi nečestně kulový kloub držící kameru. Upadnul a kamera se krásně kutálela po letišti asi 10 metrů. Později jsem zjistil, že celá kulička i s nohou a závitem je plastová a jen povrchově upravená, tváříce se jako kov. Kamera naštěstí přežila karambol bez úhony, takže si můžeme první let pustit:



Kvalita videa je velmi dobrá. To, co zde vidíte je komprimované a zmenšené. Obzvláště mě potěšilo, že se obraz nevlní díky vibracim letadla, jak tomu je u MD80. Uvidíme, jak to bude u spalováku.

Kousek neupraveného záznamu (33.5 MB).
GoPro 3-6 GoPro 3-4
Dobrá vychytávka, kterou disponuje tato kamera, je tzv. časosběr. To znamená, že kamera v režimu "fotoaparát" automaticky snímá fotografie v nastaveném intervalu 0,5 až 60 sec., takže není třeba cvakat snímky. Nevýhodou je, že po asi dvacetiminutovém letu jsem se musel probrat 240 snímky.
Kamerka byla tentokrát připevněna na bok kabiny a bez pouzdra. Ion letěl o poznání lépe i když znát to stále je.
Vlevo je letiště LMK Sedlec, na pozadí obec Sedlec a pod křídlem Bořanovice, prostřední snímek zachytil Bašť (vlevo) a Líbeznice (vpravo) a na posledním obrázku je Sedlec a zalesněný vrch Beckov (a tam někde vzadu mé rodné letiště Klecany). GoPro 3-6 GoPro 3-4
GoPro 3-5
Na to, že podmínky k focení byly ideální, kvalita fotek není nic moc. Byly snímány v režimu 8Mpx. Příště zkusím ještě maximum, t.j. široký formát 11Mpx a minimum, což je 5Mpx.

A ještě video s tímto umístěním kamery, tentokrát je nahrané na Vimeo. Zdáse mi, že tam je méně zmršené, ovšem je tu zase limit max. 500 MB.




Úvodní stránka Co máme v hangáru Fotky a povídání z modelářských akcí a setkání Co se děje v Klecanech a co je tam k vidění Vše možné, co se jinam nehodí